Start to blog: nu of nooit

De examens zijn achter de rug, de punten nog niet gekend. Het tweede semester is begonnen, maar de vakantiesfeer nog lang niet vertrokken. Mijn recensies zweven wegens overzetten naar de nieuwe site in virtueel niemandsland en dat voelt raar. Uren schrappen en schaven zit in die artikels, waarvan er nooit een ‘na eindredactie-versie’ zijn weg naar mijn harde schijf terugvond. Ik hou van schrijven in het algemeen en bovendien zou wat meer structuur in mijn www welgekomen zijn. Is een blog dan geen oplossing?

De twijfelende argumenten tegen werden overboord gegooid et voilà! Als u deze tekst kan lezen wil dat zeggen dat ik als volledig WordPress-leek er toch in geslaagd ben het blog wat in te kleden én dit netjes online te zetten. Zou het filmpje er nu ook nog mooi willen onder staan, dan is de eerste post -buiten uitgelopen in tijd- zowaar een feit.

Maar da’s één, als nieuwe lezer wilt u uiteraard weten of het de moeite loont om terug te komen. Wel, ik kan geen wereldschokkende primeurs beloven maar mocht er toch zoiets onder mijn neus voorvallen bent u zeker de eerste die er over leest. Verder wordt dit het archief van alles wat ik schrijf voor de cultuur-en mediasite Cutting Edge. Andere (journalistieke) schrijfsels zullen eveneens worden opgenomen, net zoals muzieknummers waar ik op dat moment wild van ben (de titel van dit blog is niet voor niets ‘Rewind en Replay’, nietwaar) en andere mijmeringen over onderwerpen waar ik nu nog geen precies zicht op heb.

Zie het als een ontdekkingstocht, zowel voor mij als schrijver als voor u, de lezer. Met posts als broodkruimeltjes. Ik ben in ieder geval benieuwd waar dat toe gaat leiden. Dit was de intro, daar hoort muziek bij. Dat is ook een intro, en wel die van de Britse band The xx:

 

Geef een reactie

