Vreugdekreetjes

Deze week werden mijn buren op kot tot tweemaal toe opgeschrikt. Twee keer opende ik m’n laptop, surfte ik naar facebook, las ik de eerste post en slaakte ik een vreugdekreet van jewelste. en wanneer je roept naar je computerscherm, dan moet er al heel wat aan de hand zijn.

Float Fall, AB, Rock Rally, finale. Die drie woorden las ik maandag diagonaal op de fanpagina van Float Fall. Zulke informatie kickstart je brein wel serieus na een hersendodende les over het partijstelsel in Nederland. Dus op 25 maart sta ik ergens in de Ancienne Belgique met open mond naar dit duo te kijken. Met licht ontzag en dito trots. En waarschijnlijk ook eens terugdenkend aan juli vorig jaar toen ik ze voor het eerst tegenkwam op vi.be en ze selecteerde voor Cutting Edge Talent van de Week. Toen al en nu nog steeds volledig gehypnotiseerd door hun nummers. Maar oordeel vooral zelf, en wel hier.  En ook niet te vergeten: het CE Talent van het Jaar staat ook in de finale!  Geppetto & The Whales gaan de AB bestoken met hun vurige folk en misschien zijn zij ook wel de gedoodverfde favorieten. Spannend!

Weer lichte hyperventilatie op dinsdag, want -patsboem!- Radiohead staat in het Sportpaleis op 18 oktober 2012. Jawel, de band waarvoor ik vier jaar geleden mijn eerste stappen op het/een festivalterrein van Werchter zette. Toen mijn muzikale kennis zich beperkte tot Muse en Radiohead. Zo lang geleden dus. Ik kende niet eens de helft van de nummers, was stik op, stond op een rotplaats maar vond het tóch nog iets hebben. De mythe van een optreden. Maar dit keer -met alle platen in mijn intern geheugen- wordt het een bewustere beleving. Bring it on, Thom & co!

Geef een reactie

