My Bloody Valentine – Only Shallow

Het gebeurt niet vaak dat ik de tijd vind om nummers van ‘voor mijn tijd’ te ontdekken. Ouder werk van Blur, Radiohead, Talking Heads en een streepje David Bowie, dat was ongeveer zo ver ik zelf op avontuur trok. Natuurlijk hoor je oudere nummers op de radio, maar da’s minder bewust. Tot gisteren. Het hele internet trilde van opwinding want My Bloody Valentine kondigde doodleuk aan dat het nieuwe album later die avond online zou staan. Waarom doet iedereen daar toch zo enthousiast over? dacht ik bij mezelf. Hierom dus. ‘Loveless’, een album dat vier maanden ouder is dan mezelf. Een album van 21 jaar en vier maanden oud. Dat, als ik het zo hoor, nog altijd even fris, ahum, even shoegazerig.

Geef een reactie

