Goede voornemens

caroll
De cover van het nieuwe album van Sufjan Stevens (waar ik reikhalzend naar uitkijk). (c) Asthmatic Kitty Records

Soms doet een mens eens zot en maakt-ie goede voornemens in december. Sinds ik in de Master Journalistiek zit ben ik er me pijnlijk van bewust dat ik eigenlijk te weinig schrijf. Of beter: dat ik te weinig artikels of blogs of iets soortgelijks schrijf. Schrijven op zich is geen probleem, daar zorgden de talloze mails en schier eindeloze samenvattingen wel voor. Maar ergens in december was er net dat beetje meer tijd (of maakte ik er net dat beetje meer tijd voor) en begon ik alvast met mijn goede voornemens voor het volgend jaar al in het toenmalig jaar in de praktijk om te zetten.

‘Meer schrijven’ werd zo mijn enige uitgesproken goede voornemen voor 2015.

Een voornemen van vorig jaar, om mijn blog wat meer up-to-date te houden, lag toen jammer genoeg al lang over boord. Daarom even dit overzicht met vertraging.

Nog voor de blok nomineerde ik Midwinter als Cutting Edge Talent (waarom precies lees je hier) en hield ik de score bij voor Frappant TXT (hier onder andere). In de blok schreef ik mijn eerste filmrecensie ooit (over ‘Image’, en die kan je hier lezen). Het jaar bereikte ondertussen zijn einde, wat aanleiding gaf voor deze twee overzichten op Cutting Edge. De muziekredactie brak collectief zijn hoofd op de zoektocht naar het beste nummer van 2014 (spoiler: het werd iets van Oscar and the Wolf). Een kluif voor de hele redactie was het vinden of het terug opdelven van de meeste memorabele momenten van 2014. Een brede titel voor een al even gevarieerde lading, die yours truly van commentaar voorzag (en wel hier). De kroon op het werk werd de mega telex waarmee Cutting Edge traditioneel zijn genomineerden voor de Awards aankondigt. Een waar scroll-festijn waar collega Gilles serieuze ICT magic over uitstrooide om het geheel om te zetten in een stemformulier. Dus rep uzelf naar hier (want stemmen gaat nog tot het einde van de week, en er zijn prijzen te winnen). En dan was er ook nog deze veel kleinere telex, met zo mogelijk nog heuglijker nieuws: Sufjan Stevens brengt een nieuw album uit.

In de eigenlijke examenperiode werd het schrijven dan weer drastisch beperkt tot antwoorden op examenpagina’s en artikels voor de gevreesde framingopdracht. Maar het goede voornemen houdt stand (getuige dit brokje tekst alvast). Op naar meer (en goed) schrijven!

Geef een reactie

