Tuindagboek (4): de eerste oogst

De temperaturen klimmen geregeld naar hogere regionen en daar houdt de tuin van. Nu ja, het gras misschien niet, maar al de rest wel. De warme zonnestralen zorgden voor een mooie oogst aardbeien en de eerste bloemen. 

IMG_0316

Het mooiste eerst. Aardbeien! Ik kan amper geloven hoe groot de oogst dit jaar is. De verplanting naar de hangende tuin was een (ahum) briljant idee, want de overgebleven planten in volle grond hangen niet zo vol. Ondertussen al meer dan drie bakjes en minstens honderd aardbeien geoogst. En nee, ik ben ze nog niet beu.

DSC_0694

Groen, rood en grijs: een mooie kleurencombinatie!

Hier lijkt er nog niets aan de hand.
Hier lijkt er nog niets aan de hand.
Dan ben ik even een weekje in Antwerpen en gebeurt er dit. Boem! Bloemen! Zo snel!
Dan ben ik even een weekje in Antwerpen en gebeurt er dit. Boem! Bloemen! Zo snel!
Voor je het weet, is er meer bloem dan blad. Oost-Indische kers is eetbaar, zou het eigenlijk eens in een slaatje moeten mengen. Er zijn er genoeg!
Voor je het weet, is er meer bloem dan blad. Oost-Indische kers is eetbaar, zou het eigenlijk eens in een slaatje moeten mengen. Er zijn er genoeg!

DSC_0693

De klimmende windes, het plantje waar het allemaal mee begon ergens in 2002 of 2004. De eerste bloem was een duo en voor de verandering heb ik het dit jaar eens niet gemist. Meestal ben ik verrast en vind ik een dag te laat een ineengevouwen bloemetje. Dit jaar was ik op tijd!

Geef een reactie

